Seznam použité literatury v bakalářské práci |
||
Život slyšících dětí hluchých rodičů
|
Arendtová,
H.: Život ducha. I. díl. Myšlení. Aurora, Praha 2001. Baker,
C.: A Parents´
and Teachers´Guide to Bilingualism. Bridgend 1996. ČDS,
10, 2002, č. 2/3, ÚČJTK FFUK, Praha 2002. Bímová,
P.: Jazyk znakový
– jazyk přirozený. ČDS, 10, 2002, č. 2/3, s. 100–103.
Doskočilová,
K.: Kolik řečí umíš? ČDS, 10, 2002, č.
2/3, s.228-234. Edelsberger,
L.; Kábele, F. a kol.: Speciální pedagogika pro učitele prvního
stupně základní školy. SPN, Praha 1988. Encyklopedický
slovník češtiny (kol. autorů). NLN, Praha 2000. Evans, Ch.; Zimmer, K.; Murray, D.: Discovering with words and signs. STDP, Winnipeg 1994. Freeman, R. D.: Tvé dítě neslyší: průvodce pro všechny, kteří pečují o neslyšící děti. FRPSP, Praha 1992. Frishberg, N.: Interpreting. An Introduction. RID, Rockville, Maryland 1986. Gavelčíková, S.: Výchova slyšícího dítěte v neslyšící rodině (diplomová práce). PF UP, Olomouc 2002. Grosjean,
F. (1982): Life with Two Languages. An Introduction to Bilingualism.
University Press, Cambridge 1982. Grosjean,
F. (2000): Právo nepočujúceho dieťaťa dospietť k bilingválnosti.
Effeta, 10, 2000, č. 1, s.17-18 Hejlová,
H.: Bilingvismus a bilingvální vzdělávání. ČDS, 7, 1999, č. 1,
s. 49-52. Heydebrand,
C. V.: O duševní podstatě dítěte. Baltazar,
Praha 1993. Hoffmeister,
R. J.: Families with Deaf Parents: A Functional Perspective. In
Thurman, K.: Children of Handicapped Parents. Academic Press, New York
1985. Homoláč,
J.: Komunikace Neslyšících. FF UK, Praha 1998. Hrboň,
M.; Jedlička, I.; Hořejší, J.: Nedoslýchavost. Makropulos, Praha
1998. Hronová,
A.; Motejzlíková, J.: Ranná komunikace mezi matku a dítětem.
FRPSP, Praha 2002. Hrubý,
J. (1996): Znaková řeč, český znakový jazyk, znakovaná čeština.
Gong, 26, 1996, č. 4, s.
77, č.5, s.101. Hrubý,
J. (1997): Ilustrovaný průvodce neslyšících po vlastním osudu.
I.díl. FRPSP, Praha 1997. Hrubý,
J. (1998): Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých
po jejich vlastním osudu II. díl.. Praha, FRPSP 1998. Hudáková,
A.: Bilingvismus z pohledu rodičů. INFO Zpravodaj, 9, 2001, č.
4, s. 7-9. Janáková,
D.: Metodický průvodce na pomoc neslyšícím, nedoslýchavým a
nevidomým studentům a jejich učitelům ve studiu a výuce
anglického jazyka. FF UK, Praha 2003. Janeček,
J. (2003 - 2004): Etický kodex (1. - 9. část). Gong, 32, 2003, č.
9, s.18 - Gong, 34, 2004, č. 5,
s. 3. Janeček,
J. (2004a): Neslyšící tlumočník. Gong, 33, 2004, č. 7-8, s. 9. Janeček,
J. (2004b): „S tím já nesouhlasím…“ Gong, 33, 2004, č. 12,
s. 3. Janotová, N.: Odezírání u sluchově postižených. Septima, Praha 1999. Janotová, N.; Svobodová, K.: Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Septima, Praha 1998. Janotová,
N.; Řeháková, K.; Svobodová, K.: Surdopedie (I. díl). SPN, Praha
1990. Kasanová,
K.: Raná péče o rodiny s dítětem s vadou sluchu (bakalářská
práce). FFUK, Praha 2004. Kastnerová,
L.: Doma bylo hudby málo. Gong, 30, 2001, č. 12, s. 304. Keil,
M. (transl.): The Danish Association of Children of Deaf Parents.
Foreningen Børn af Døve, Danmark, Copenhagen 1999. Košútková,
M.; Tarcsiová, D.: Rukoväť tlmočníkov posunkovej reči II.
ATLPRENES, Bratislava 2002. Kraft,
B.: Tomorrow Dad Will Still Be Deaf and Other Stories. (Film, 90
min.). Dawn Sign Press, San Diego, CA 1997. Kratochvílová, K.: Raná péče pro CODA děti. Gong, 33, 2004, č. 7-8, s. 17. Kuchler, K.: Průzkum čtenářských dovedností na školách pro děti s vadami sluchu. Info zpravodaj FRPSP 6, 1998, č. 1, s. 22-23. Kyle,
J.: Společenství
neslyšících: kultura, zvyky a tradice. In Homoláč, J.: Komunikace
Neslyšících. FF UK, Praha 1998. Leonhardt, A.; Grüner, B.: Vývin reči počujúcich deti, ktoré majú sluchovo postihnutých rodičov. Effeta, 10, 2000, č. 3, s. 11-13, č. 4, s. 13-14. Lotko,
E.: Slovník lingvistických termínů pro filology. 2. vydání.
Univerzita Palackého, Olomouc 2001. Lorenz,
K.: Osm smrtelných hříchů. Academia, Praha 2000. Lucas
C.; Valli, C.:
Jazyková komunikace v americkém společenství neslyšících. In: Homoláč,
J.: Komunikace Neslyšících. FF UK, Praha 1998. Macurová,
A. (1994): Jazyk v komunikaci neslyšících (Předběžné poznámky).
SaS, 55, 1994, s. 121-132. Macurová,
A. (1998): Naše řeč? Naše řeč, 81, 1998, č. 4, s.179-188. Macurová,
A. (2000): Předpoklady čtení. In Četba sluchově postižených.
FRPSP, Praha 2000, s. 35-42. Macurová,
A. (2001a): Poznáváme český znakový jazyk (Úvodní poznámky).
Speciální pedagogika, 11, 2001, č. 2, s. 69-75. Macurová,
A. (2001b): Jak dál se znakovým jazykem, jak s tlumočením?
Gong, 30, 2001, č. 3, s. 30. Mahshie, S. N.: Educating Deaf Children Bilingually. GU, Washington DC 1995. Matějček,
Z.: Co děti nejvíc potřebují: eseje z dětské psychologie.
Portál, Praha 1995.
Mázerová, R. (1999a): Je lepší, když tlumočníci mají vyšší vzdělání, říká v rozhovoru tlumočnice Miroslava Kotvová. Gong, 28, 1999, č. 2, s. 35. Mázerová,
R. (1999b): Tlumočnice téměř od narození. Gong, 28, 1999, č. 10,
s. 250-251. Metzger,
M.: Interpreting. Deconstructing the Myth of Neutrality. GU,
Washington DC 2002. Miller,
A.: Dětství je drama. Lidové noviny,
Praha 2001. Mrzílková,
E. (Ed. O.J.): Slyšící dítě v rodině neslyšících. Gong,
1988, č. 7, s. 128. Mühlová,
K.: Některé metody
pro zjišťování porozumění při
čtení. In Četba sluchově postižených. Praha 2000, s. 65-68. Nakonečný,
M.: Základy psychologie osobnosti. Management Press, Praha 1996. Nebeská,
I.: Úvod do psycholingvistiky.
H & H, Jinočany 1992. Neisser,
A.: The Other Side of Silence (Sign Language and the Deaf Community in
America). GU, Wahington D.C. 2002. Padden,
C.; Humphries, T.: Odlišné centrum. In: Homoláč, J.: Komunikace
Neslyšících. FF UK, Praha 1998. Padden,
C.; Humphries, T.: Deaf in America. Voices from a culture. 9. vydání.
Harvard College, USA 1996. Poláková,
M.: Čtení s porozuměním a čeští neslyšící. Speciální
pedagogika, 11, 2001, č. 4, s. 207-219. Preston,
P.: Mother Father Deaf: Living Between Sound and Silence. 5. vydání.
Harvard University Press, Cambridge 1994.
Procházková,
V. (2004a): Psychologická poradna. Rodiče a děti. Gong, 33, 2004,
č. 1, 2, 3, s. 17. Procházková,
V. (2004b): Psychologická poradna. Rodiče a děti. Gong, 33, 2004,
č. 6, s. 17. Pulda, M.: Včasná sluchově - řečová výchova malých sluchově postižených dětí. MU, Brno 1996. Rýdl, K.: Reformní praxe v současných školských systémech. FFUK, Praha 1990. Salzmann,
Z.: Jazyk, kultura a společnost. Úvod do lingvistické antropologie.
(ČL Suplement 83, 1996) Ústav pro etnografii a folkloristiku AV ČR,
Praha 1997. Sinecká,
J.: Komunita neslyšících a limity jejich integrace do české společnosti
(zpráva o výzkumu zdravotně handicapované skupiny). Speciální
pedagogika, 13, 2003, č. 1, s. 33-41. Sinecká,
J.; Hauzer, J.: Naše dítě je tu! Průvodce pro neslyšící rodiče.
Scientia (FRPSP), Praha 2003. Skutnabb
– Kangas, T.: Jazyk, gramotnosť a menšiny. Nadacia Minority Rights
Group, Bratislava 1995. Šlédrová,
J.: K pojetí pozitivní komunikace. In
Psychosomatický základ veřejného vystupování (jeho studium a výzkum).
Ed. E. Vyskočilová a E. Slavíková. AMU, Praha 2000, s. 30-33. Steiner,
R.: Výchova dítěte a metodika vyučování. Baltazar, Praha 1993,
s. 45-57. Strnadová,
V. (1998): Současné problémy české komunity neslyšících I.
Hluchota a jazyková komunikace. FF UK, Praha 1998. Strnadová,
V. (2000): Také neslyšící rodiče potřebují pomoc. Gong, 29,
2000, č. 1, s. 9. Strnadová,
V. (2002): Specifické problémy neslyšících rodičů se slyšícími
dětmi. Gong, 31, 2002, s. 238, 262, 290, 318. Šebesta,
K.: Od jazyka ke komunikaci. UK Karolinum,
Praha 1999. Šmehilová,
A.: Kto je vlastne tlmočník posunkovej reči?
Otázky a odpovede. In Košútková, M.; Tarcsiová, D.: Rukoväť tlmočníkov
posunkovej reči II. ATLPRENES, Bratislava
2002, s. 61-65. Šmídová,
M.: Jak lze komunikovat s miminky. Info
zpravodaj FRPSP, 8 , 2000, č. 4, s. 26–27
Tarcsiová,
D.: Zámery ATLPRENES v oblasti vzdelávania
tlmočníkov posunkovej reči. In Košútková, M.; Tarcsiová, D.: Rukoväť
tlmočníkov posunkovej reči II. ATLPRENES,
Bratislava 2002, s. 40-46 Trpišovská,
D.: Úvod do psychologie. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Ústí
nad Labem 1996. Ubár,
L.: Z historie poskytovania tlmočníckych služieb nepočujúcim
občanom na území Slovenska. In Košútková, M.; Tarcsiová, D.: Rukoväť
tlmočníkov posunkovej reči II. ATLPRENES,
Bratislava 2002, s. 35-39. Vaňková,
I.: Dialog předchází jazyku. In Psychosomatický základ veřejného
vystupování (jeho studium a výzkum). Ed. E. Vyskočilová a E.
Slavíková. AMU, Praha 2000, s. 34-38. Vránek, R.: Slyšící děti neslyšících rodičů. SPgŠ, Boskovice 2005. Vymětal, Š.: Sourozenecké vztahy a sluchové postižení v rodině. Info zpravodaj, 9, 2001, č. 4, s. 17. Vysuček,
P.: Neslyšícíma očima. ČDS, 10, 2002, č. 2/3, s. 224-228. Vyskočil,
I.: Úvodem. In Psychosomatický základ veřejného vystupování
(jeho studium a výzkum). Ed. E. Vyskočilová a E. Slavíková. AMU,
Praha 2000, s. 4-8. Walker,
L. A.: A Loss for Words. Harper and Row, New York 1986. Yule, G.: The Study of Language. Cambridge 1996. (s. 175-189, 190-201)
|